Карапузик писал(а):Andy_ писал(а):
то есть самостоятельно полученные данные, о собственных посадках использовать невозможно?
как-то неубедительно звучит такое предположение.
ну вон поляки использовали :blum: можете тоже попытаться.. вам напомнить что произошло с Навителом? и с его картами? а за обеспечение поддержки действительно берут суммы и немалые, если вам непонятно о чем разговор то он о баках, только не о тех что на скамеечках, или вы думаете что все установщики TAWS альтруисты и заботятся о безопасности?!!
мотивируется так:
«4. OPERATIONAL REQUIREMENTS
a. GPS/NPA cannot be used to meet any IFR operational requirements as specified in CA
Regulation/Standard XXX.
b. An alternate approach based on a conventional navigation aid must be planned when
intending to conduct a GPS / NPA by day unless not more than 4 octas of cloud is forecast
below the final route segment MEA plus 500 feet and forecast visibility at the destination
aerodrome is not less than 8 kms.
c. In many cases, a suitable approach with a conventional navigation aid may be available at the
destination aerodrome. When this is not the case, sufficient fuel must be carried to fly to an
alternate aerodrome which is a suitable destination for the flight.
d. RAIM must be available to conduct a GPS/NPA. The receiver will not transition to approach
mode unless RAIM is available prior to passing the final approach fix.
e. The GPS receiver has an approach RAIM prediction function which should be used prior to
departure, and may be used at any time during the flight. This feature cannot take account of
scheduled or unscheduled satellite outages which might affect RAIM availability; therefore,
preflight planning should include a review of GPS notams»
Обратите внимание на пункт 4.е
з/ы/ как там было 7-го апреля с РАИМ.. :unknw: