Tu-154 was flying on autopilot until 5 seconds before the crash:
http://www.tvn24.pl/0,1657040,0,1,tu_15 ... omosc.html
Question to the pilots:
How is it possible?
1. Smolensk airport is equipped with PRMG landing system
2. Tu-154 was equipped with ILS landing system which is not compatible with PRMG
3. TAWS is blocked in landing configuration
4. Tu-154 was in landing configuration - wheels were out
5. TAWS works with QNH, it does not work with QEF
6. Tu-154 - TAWS and GPS did not have maps of the Smolensk area in the database
What data would the autopilot use?
I don't understand.
Unless the autopilot was temporarily brocken, blocked or remotely controlled until 5 seconds before the crash???
Any other other options?
====
Ту-154 летел на автопилоте до 5 секунд до катастрофы:
http://www.tvn24.pl/0,1657040,0,1,tu_15 ... omosc.html
Вопрос к летчикам:
Как это возможно? Об этом уже сообщалось:
1. Смоленск аэропорт оснащен системой посадки PRMG
2. Ту-154 был оснащен системой посадки ILS, которая не совместима с PRMG
3. TAWS является заблокирован в посадочной конфигурации
4. Ту-154 был в посадочной конфигурации - колеса вышли
5. TAWS работает с QNH, не работает с QEF
6. Tu-154 - TAWS и GPS - не было карты Смоленскогo аэропортa в базе данных
Какие данные будeт автопилот использовать? Не понимаю.
Если автопилот не был временно неэффективный, блокированный или дистанционно управляемый до 5 секунд до катастрофы???
Любые другие варианты?